Mehmet Akif İnan Vakfı ve Eğitim-Bir-Sen iş birliği ile düzenlediğimiz üçüncü çalıştayın tutanaklarını da yayımlamış olmanın haklı gururunu yaşadığımızı ifade ederek sözlerimize başlamak isteriz. Kitabımız üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde konuyu anlamamıza yardımcı olacak metinler yer alıyor. Ali Fuat Arıcı “Çocuk kitabı nedir?” başlıklı yazısında bize çocuk kitapları hakkında genel bilgiler veriyor. Volkan Arslan ise yazısında çalıştayda konu edinen yaş grubu çocuklarına uygun eserlerin özelliklerini sıralıyor. Elif Konar Özkan, çocuk kitabı editörlüğünün hassas noktaları ve editör olmanın verdiği sorumluluk üzerinde duruyor. Akil Yağımlı, çocuk kitaplarında gözden kaçan bir hususu önümüze getiriyor. Çocuk kitaplarında incelik söylemine dikkat edilmesinin önemini örnekler üzerinden bize gösteriyor. Yasin Mahmut Yakar, çocuk kitaplarının tercüme edilmesi esnasında göz önünde bulundurulması konularda bize uyarılarda bulunuyor. Neslihan Yücelşen resimli çocuk kitapları ile erken çocukluk dönemi arasındaki ilişkiyi kitap örnekleri üzerinden açıklıyor. Kevser Yılmaz çocuk kitaplarının vazgeçilmez unsuru olan resimlerin ve çizimlerin kitaplara kattığı değerleri örnekler üzerinden izah ediyor. Elif Tokkal çok önemli bulduğumuz bir konuya temas ediyor. Geleneksel kodlarımızın çocuklara aktarımının güçlükleri ve nasıl olması gerektiğini özetliyor. Oğuzhan Yılmaz dünyada çocuklar için hazırlanan kitap listelerine değinerek bize farklı bakış açıları sunuyor. Mehlika Karagözoğlu üzerinde durmamız gereken en önemli konulardan okul kütüphanelerine ve kütüphaneci öğretmen meselesine dikkatlerimizi çekiyor. Kitabın ikinci bölümü çalıştayda yapılan görüşmelerin tutanağından ve bu görüşmelerden çıkan sonuçların maddeler halinde sıralandığı bir sonuçtan oluşmaktadır.
Üçüncü ve son bölümde katılımcıların teklifleri ile hazırladığımız kitap listesi yer almaktadır. Bu liste mutlak olmayıp öğretmenlerimize ve velilerimize yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır. Listenin özelliği hepsinin en az iki katılımcı tarafından okunmuş ve biliniyor olmasıdır. Listedeki kitapların hepsi okunmak üzere tavsiye edilmek için sıralanmadı. İçlerinden tercih edilmesi için kitap sayısının fazla tutulmasına çalışıldı. Hazırlayanların en büyük arzusu ve temennisi kitabın istifadeye mazhar olmasıdır.